fredag 21 mars 2014

Second hand a second chance

Som många vet är jag en duktig fyndare. Jag köper lika mycket nya kläder som begagnade. Jag tycker att vi har överkonsumtion när det gäller framförallt kläder. Folk har fulla garderob och klagar på hur lite kläder dem har.Då är det en bra ide att sälja eller kanske till och med byta plagg. Miljövänligt och sparsamt. 

Barnkläder måste man jämt köpa. För alla växer olika, visa har en viss storlek i någon månad och sen är dags köpa större. Därför slösas det mycket. Att köpa begagnade barnkläder är typ det bästa. Speciellt eftersom vi vet att kläder används inte så länge som man önskar så är dem fortfarande i super bra skick. Dessutom så slipper man tvätta bort kemikalierna som finns i textilen eftersom förra ägarna redan hunnit tvätta den tillräcklig. Visst köper jag då och då något nytt plagg, speciellt när jag fyndar på nätet. Eftersom jag vet min pojke växer så det knakar satsar jag oftast bra pengar på skor och jacka. Men allt annat känns överflödig. Om ni bara visste hur många roliga sidor det finns idag, i bland annat Facebook skapas grupper där man säljer endast barnkläder. Sen finns ju förstår den klassiska TRADERA. Heavenly Tradera. Hittar ofta fina plagg, nya som begagnade till riktiga fynd pris. 
Min nu senaste fynd är en basebolljacka som fanns i Kappahl förra året. Jag gilla den verkligen men satsade på en funktionell färgglad skaljacka. För halva av nypriset vann jag alltså en helt ny oanvänt jacka med prislapp kvar. Snacka om fynd. 

Besitos 
Nathy
Baseboll jackan med läderimitation på ärmarna. nypris:299.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar